Kategori
- Snus
Kategori
- All White Portion
Varumärken
A
C
E
F
G
H
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
V
W
X
Z
Klicka här för att komma vidare till alla våra erbjudanden
Du som kund har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att ångra eller returnera din beställning inom 14 dagar från den dag då du tog emot beställd vara. Vid utnyttjande av ångerrätt står du som kund för kostnad för returfrakt och ansvarar även för varans skick efter det att du mottagit varan samt under returfrakten.
Kontakta oss på kundtjänst via e-post på info@snusbolaget.se eller telefon 020-0753464. Vi behöver följande information för att hantera en retur: Ditt namn och kontaktuppgifter, ordernummer, samt antal och namn på de produkter som önskas returneras.
När du fått ett godkännande på mail från kundtjänst kan du skicka tillbaka paketet med Postnord Ekonomibrev alternativt Postnord Företagspaket om paketet är tyngre än 2 kg. Se länk med information nedan:
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/ekonomibrev
Paket som skickas till ombud har vi ej möjlighet att hämta ut. Vi rekommenderar att du väljer att skicka din retur med spårningsnummer så att du har möjlighet att spåra din retur.
Vi ser gärna att du använder dig av ångerblanketten som Snusbolaget tillhandahåller på webbplatsen. Returadress: Snusbolaget Norden AB, Box 32, 137 21 Västerhaninge.
Se mer info under våra Köpvillkor – 8. Ångerrätt
Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den behöver du kontakta oss på telefon under våra öppettider. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering och vi vill göra allt för att hjälpa dig! Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.
Snusbolaget förbehåller sig rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket. Därför tar Snusbolaget ut en avgift om 100 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar (beroende på fraktsätt) innan den returneras till Snusbolaget. Om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning i våra Köpvillkor – 7. Leverans och transport.
I sällsynta fall kan det inträffa att din leverans blir någon dag försenad. Du kan enkelt se när ditt paket förväntas levereras via din spårningslänk. Skulle du uppleva mer än 5 dagars försening ber vi dig att kontakta oss via webbformuläret här så hjälper dina vänner på kundservice dig vidare.
Här kan du spåra din leverans från oss. Observera att det endast går att spåra ditt paket efter du har mottagit din leveransbekräftelse tillsammans med ditt spårningsnummer via mejl.
Fraktsätt:
Airmee
(Observera att du inte kan spåra din leverans med Airmee här, spårningen sker via ett sms som Airmee skickar till dig)
Här har vi samlat de mest förekommande frågorna som våra medarbetare på kundservice får. Frågor om snus och andra nikotinprodukter svarar vi gärna på via telefon. Om du inte hittar svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss via e-post, vår Facebooksida eller telefon.
Se våra aktuella erbjudanden här
Läs mer om våra fraktrabatter här
Öppettider Kundservice
Måndag , Onsdag-Fredag 9-17
Tisdag 9- 16
Lördag & Söndag stängt
Lunchstängt alla dagar 13-14
Röda dagar: Stängt
Avvikande öppettider:
Skickar vi utomlands?
På Snusbolaget.se skickar vi bara inom Sverige.
Vad för typer av leveranssätt finns?
Om du önskar att hämta ut beställningen på ett ombud kan du välja mellan DHL eller PostNord ombud.
Vi levererar även med expressfrakt till förvaringsskåp. Välj Instabox som fraktsätt för att få fram närmaste förvaringsskåp.
Om du hellre vill ha det levererat hem kan du välja hemleverans under dag eller kväll med Airmee.
Jag har inte fått mitt paket på uttalad tid - vad ska jag göra?
Det händer inte särskilt ofta men det kan hända att paket tar längre tid på sig när de ska levereras. Har du inte fått ditt paket inom 5 arbetsdagar – hör av dig till oss så kikar vi på vad som har hänt. Kolla gärna upp paketets spårningsnummer innan, kanske finner du svar på din fråga redan där.
Min spårningslänk ser konstig ut, vad har hänt?
Ibland kan det vara krångel med spårningsnummer. Det kan t.ex. stå att det är ogiltigt eller att det bara har registrerats. Dessa typer av meddelanden kan vara upp till 48 timmar. Men om det efter 48 timmar inte har hänt något, så hör av dig till oss.
Jag fick inte hela min order?
Ibland med lite större ordrar kan det vara så att din beställning blir till flera paket. När du får mejlet "ditt paket är på väg" så ska det finnas mer än 1 sändningsnummer. Håll koll på dessa och när du får sms från fraktbolaget bör du få ett sms för varje sändning/paket.
Vilka betalningssätt kan jag använda?
Du kan välja dessa betalningssätt
Information om rabattkoder och hur rabattkoder används
Jag har lagt en beställning med direktbetalning när dras pengarna?
Om du gjort betalningen med ditt bankkort eller banköverföring så dras pengarna på en gång. Om du valt betala direkt med mobilt bank ID så dras pengarna så fort paketet skickats från lagret.
Hur får jag min faktura?
Du får fakturan från Klarna till din mejladress som du angav vid beställningen. Om du av någon anledning inte kommer åt ditt e-postkonto, skriv in till Klarna som kan skicka ut fakturan via brev.
Kan jag betala med utländskt kort hos er?
Nej tyvärr inte. Hos Snusbolaget kan vi just nu endast ta emot svenska konto-/kreditkort
Om något har gått snett med min betalning vem ska jag ringa?
Har du valt Klarna som betalsätt är det Klarna du ska kontakta på 08-120 120 10. Du kan kontakta Klarna t.ex om:
Kontakta dock oss på Snusbolaget om fel summa är dragen via ditt betalkort eller om du har fått fel summa på fakturan.
Det är fel på min vara
Har du fått en defekt produkt från oss? Det ska inte behöva hända. Därför är det viktigt att spara de defekta produkterna och kontakta oss så vi får möjlighet att hjälpa dig vidare. Om de defekta produkterna slängs innan reklamationen är fullständigt genomförd finns det risk att reklamationen inte godkänns.
Min vara är förstörd vid transport
Det är tråkigt när det väl händer och det är bara att höra av dig till oss så hjälper vi dig. Viktigt att du tar ett foto på paketet och sparar de förstörda varorna tills reklamationen är fullständigt genomförd.
Var är min orderbekräftelse?
Om du har lagt en order och du inte fått en orderbekräftelse kan något av följande ha hänt:
Om det inte ligger i din skräpkorg - hör av dig till oss så vi kan reda ut det och du slipper lägga eventuella onödiga dubbelbeställningar.
Hur går jag tillväga om jag ångrar mitt köp?
Du som kund har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att ångra eller returnera din beställning inom 14 dagar från den dag då du tog emot beställd vara. Vid utnyttjande av ångerrätt står du som kund för kostnad för returfrakt och ansvarar även för varans skick efter det att du mottagit varan samt under returfrakten.
Kontakta oss på kundtjänst via e-post på info@snusbolaget.se eller telefon 020-0753464. Vi behöver följande information för att hantera en retur: Ditt namn och kontaktuppgifter, ordernummer, samt antal och namn på de produkter som önskas returneras. Du kan även använda ångerblanketten som Snusbolaget tillhandahåller på webbplatsen. Returadress: Snusbolaget Norden AB, Box 32, 137 21 Västerhaninge.
Se mer info under våra Köpvillkor – 8. Ångerrätt
Hjälp, jag har fått fel vara, hur gör jag?
Då hör du av dig till oss så fixar vi så du får rätt snus utan extra kostnader för dig.
Jag har returnerat min vara, hur och när får jag pengarna tillbaka?
Om du redan betalat så återbetalar vi så fort din retur kommit till vårt lager och därifrån tar det 1- 5 arbetsdagar innan pengarna kommer in på ditt konto. Om du har köpt via faktura och du har inte betalat den så kommer fakturan att försvinna från Klarna.
Hur länge håller sig snus färskt?
Hållbarheten för snuset beror på en mängd faktorer, bl.a. fuktigheten. En lägre fukthalt ger en längre hållbarhet. Fuktigt snus har en begränsad hållbarhet. Snusdosorna märks alltid med bäst-före-datum. Om snuset förvaras i kyl klarar det sig i allmänhet längre än vad detta datum anger. Inget "farligt" sker med snuset när det blir gammalt, det blir endast torrare och smakupplevelsen kan bli sämre. På Snusbolaget har vi dessutom en färskhetsgaranti, vilket innebär att vi alltid säljer färska produkter.
Kan jag frysa snus?
Det går alldeles utmärkt att frysa snus i upp till ett år. Packa helst dosorna i en lufttät fryspåse så att inte snuset torkar ut. Tina sedan upp snuset i en vanlig kyl. När snuset varit fryst och tinats upp bör det inte frysas på nytt då smak och konsistens kan gå förlorad.
Mitt favoritsnus verkar ha tagit slut?
Snusbolaget får 1-2 produktleveranser varje vecka och dessa leveranser innehåller de allra flesta av våra varor. Så om något tråkigt nog tagit slut tar det oftast bara ett par arbetsdagar innan det finns att beställa igen. I specialfall kan det dock ta längre tid. Om du ändå vill handla finns det förslag på liknande produkter längst ner på varje produktsida. Du kan också spana in våra nyheter och erbjudanden längst upp på sajten.
Har ni någon fysisk butik man kan besöka?
Nej, i dagsläget kan du endast handla av oss på Snusbolaget.se, eller om du bor i Norge Snushjem.no
Hur mycket snus får jag ta med mig på semestern?
Vi har inga begränsningar på hur mycket snus du får beställa. Men när det kommer till hur mycket snus du får ta med dig på din semester bestäms detta av varje enskilt land. Här är en lista på ett gäng resmål. Hör gärna av dig om något är fel eller om vi har missat något.
Argentina – för eget bruk, i rimliga mängder
Australien – 50 gram
Brasilien – 250 gram
Chile – 500 gram
Dominikanska Republiken – för eget bruk, i rimliga mängder
Egypten – 250 gram
EU - för eget bruk, i rimliga mängder (OBS! Gäller ej Kroatien, se nedan)
Finland – 30 dosor snus à 50 gram (OBS! Endast för eget bruk, inte som gåva)
Indien – 250 gram
Indonesien – för eget bruk, i rimliga mängder
Island – FÖRBJUDET ATT FÖRA IN
Israel – 250 gram
Japan – 500 gram
Kanada – 200 gram
Kenya – 225 gram
Kina – 500 gram
Kroatien – 250 gram
Kuba – 250 gram
Laos – för eget bruk, i rimliga mängder
Malaysia – 225 gram
Marocko – 250 gram
Mexiko – 250 gram
Norge – 250 gram
Nya Zeeland – 50 gram
Ryssland – 500 gram
Schweiz – 250 gram
Singapore – 250 gram
Sri Lanka – 250 gram
Sydafrika – 250 gram
Sydkorea – 250 gram
Thailand – 250 gram
Turkiet – 200 gram
USA – 500 gram
Vietnam 500 gram