Volt – helt nya smaker i en helt ny serie

Volt – helt nya smaker i en helt ny serie

Nu lanserar Swedish Match sitt nya varumärke Volt. Sex helt nya smaker ingår i den här serien nikotinportioner. Snusjournalen har pratat med Sophia Bailey, Brand Manager hos Swedish Match inför lanseringen.


Sophia Bailey beskriver en process bakom Volt där snusarna har varit högst delaktiga.

  • Den här lanseringen bygger på ett nära samarbete med konsumenterna, där vi har försökt att ta fram en produkt som lyfter och vässar kategorin. En insikt är att användarna gillar varumärken som både är trendiga och sofistikerade men samtidigt spännande och lekfulla.

Snusarna vill ha överraskande smaker

  • Vi börjar med att fråga konsumenterna: hur vill de att en nikotinpåse skall smaka och vara utformad? Det vi vet från våra konsumentundersökningar är att befintliga tobaksanvändare särskilt uppskattar smaksatta produkter. Dessa insikter har sedan tagits vidare till våra fenomenala produktutvecklare som har jobbat extra noga för att få fram överraskande smaker som tilltalar målgruppen.

Volt-serien kommer att innehålla sex helt nya smaker i diskreta portionspåsar.

Sophia Bailey tar oss igenom samtliga smaker i serien:

Volt Cool Crisp

– Har en frisk och intensiv smak av pepparmint med en tydligt kylande effekt. Det ger en ren och klar mintkaraktär med hög fräschör och en påtaglig friskhet.

Volt Frosted Apple

– Har en fruktig men ändå fräsch smak av syrligt grönt äpple i kombination med kylande toner av mint. I smaken finns även ett lätt inslag av vanilj.

Volt Java Shake 

– Har en uppiggande smak av nyrostat kaffe toppat med inslag av kakao och bränt socker. I botten finns en lätt sälta som kompletterar och balanserar upp helheten.

Volt Deep Freeze

– Bjuder på friska inslag av frisk eukalyptus och mentol.

Volt Dark Frost

– Smakar av mörka bär och mentol i en perfekt balans - fruktigt och fräscht.

Volt Spearmint Breeze 

– Har en fräsch smak av pepparmint och mentol.

Vilken typ av snusare kommer att uppskatta Volt? 

– Vi hoppas att Volt tilltalar en urban, medveten och sofistikerad grupp som redan i dag använder rökfria nikotinprodukter, men som söker något nytt och oväntat som samtidigt förknippas med hög kvalitet. Swedish Match var först ut i kategorin med Zyn och det är bland annat de erfarenheterna vi har förpackat i slimformat – och med oväntade smaker med en twist, avslutar Sophia Bailey.


De kommentarer som görs i Snusjournalens kommentarsfält förhandsgranskas och godkänns av Snusbolaget innan publicering.