Är du inte hemma i sommar och riskerar att missa din leverans? Ingen fara, flera av våra partners erbjuder idag att du enkelt kan ändra destination på ditt paket. Kolla vår guide och läs hur du enkelt kan ändra utlämningsställe eller paketbox via våra partners.
Instabox
Instabox erbjuder snabba och flexibla leveranser till flera platser runt om i Sverige. Paketskåpen är placerade på lättillgängliga platser, nära livsmedelsbutiker, gallerior eller torg.
Genom att använda deras app eller länken du fick via sms kan du enkelt byta din valda paketbox. Ändringar kring din leverans kan enligt Instabox göras fram tills att leveransen är inbokad för utkörning, det vill säga på morgonen/förmiddagen av dagen paketet ska levereras. För att läsa mer kring byte av paketbox med Instabox kan du besöka deras hemsida här.
Följ stegen i vår guide nedan för att se hur du gör med hjälp av Instabox Appen:
Postnord
Postnord levererar idag paket över hela Sverige. Genom Postnords app kan du enkelt uppdatera din leverans under paketets resa. Om du har beställt ett paket med hemleverans i Stockholm kan du enligt Postnord exempelvis skicka det till en box eller ett ombud i Skåne istället förutsatt att du gör det i tid.
Om du har beställt paketet till ett ombud kan du enligt Postnord ändra vald destination kostnadsfritt tills att paketet har hämtats upp på vårt lager. När paketet ankommit till valt ombud kan du mot en avgift flytta ditt paket till valfritt ombud i Sverige i Postnord appen.
Om du istället beställt ditt paket till en paketbox kan du inte ändra din destination förrän paketet har levererats till boxen. Då kan du begära att ditt paket flyttas till ett ombud mot en ev. avgift. Beställer du hemleverans med Postnord Home har du möjlighet att ändra till ett ombud eller en box, om det görs innan Postnord mottagit och scannat paketet på sin terminal. Du kan läsa mer kring byte av serviceställe på Postnords hemsida.
Följ stegen i vår guide nedan för att se hur du byter serviceställe i Postnord Appen:
Byte av leveransadress innan köp
Här behöver du ändra din adress på ditt Klarna-konto innan köpet, då kommer de fraktalternativ som finns till den nya adressen synas i kassan. Vi kan tyvärr inte ändra adresser i efterhand, så för att förhindra eventuella problem, se till att lägga in detta innan.
Du kan även välja vilket postnummer du vill att paketet ska levereras till i kassan. Under leveransinformation finns ett fält där du skriver in vilket postnummer du vill ha paketet levererat till och får utefter det upp möjliga leveransalternativ.
Har du några frågor?
För vidare frågor kring hur apparna fungerar hänvisar vi till respektive leverantör.
Våra leveransalternativ
Kom ihåg att åldersverifiering fortfarande gäller även fast du ändrar destination på ditt paket. Om du vill läsa mer kring våra leveransalternativ kan du klicka dig vidare här.