Snusbolaget samarbetar med Berghs inför lansering

Snusbolaget samarbetar med Berghs inför lansering

Snart lanseras trendiga All White-märket Haypp i Sverige. För att skapa en riktig hajp kring Haypp har Snusbolaget tagit hjälp av Berghs School of Communication.

Snusbolaget ska lansera Haypp i Sverige och samarbetar med morgondagens kommunikationsproffs ‒ avgångsklassen på Berghs School of Communication ‒ för att få största möjliga genomslag.

I projektgruppen ingår blivande copywriters, ux-designers, produktionsledare och art directors. Tillsammans med studenterna på Berghs School of Communication ska Snusbolaget ta fram koncept, strategi och marknadsplan för en lyckad lansering av Haypp. Marcus Lindblad, kommunikationschef på Haypp tror starkt på att det moderna varumärket att Haypp kommer att tas väl emot av svenska snusare och rökare, liksom Berghsstudenternas förmåga att förmedla Haypps budskap.

Jag hoppas att samarbetet med Berghs kommer att leda till att haypp.com når målsättningen att ta 80 procent av den totala svenska marknaden för tobaksfria nikotinprodukter inom 6 månader, säger Marcus Lindblad, Head of External Affairs på Snusbolaget.

All White, vad är det?

All White är som namnet antyder vita portioner. De är helt tobaksfria men innehåller nikotin. Prillorna är mindre fuktiga, luktfria och lämnar inga fläckar på tänderna. LYFT, Skruf, Nordic Spirit och ZYN är ågra exempel på All White-märken.

Haypp, först ut i Storbritannien

Varumärket Haypp lanserades i Storbritannien i början av 2019 och har som mål att erbjuda världens största utbud av All White online. Britterna är förtjusta i svenskt snus och många fotbollsspelare i de engelska ligorna ses ofta med prillor under läppen innan matcher och på avbytarbänken. Nu är det dags för Haypp och All White att ta över Sverige.

Berghs School of Communication förstår målgruppen

Att gänget från Berghs avgångsklass är studenter oroar inte Snusbolaget. Projektgruppen känner målgruppen väl eftersom de själva tillhör den. Rökning är vanligast i åldersgruppen 18 till 24 år och det är dessa personer som behöver hitta säkrare nikotinprodukter.

‒ Jag förväntar jag mig att Berghsteamets skarpaste hjärnor och hårdast arbetande händer sluter upp i kampen för att konvertera de sista svenska rökarna till All White-snusare tillsammans med oss andra på haypp.com, säger Markus Lindblad.



De kommentarer som görs i Snusjournalens kommentarsfält förhandsgranskas och godkänns av Snusbolaget innan publicering.