Nordic Spirit Melon Square – ett fruktigt alternativ

Nordic Spirit Melon Square – ett fruktigt alternativ

Sommarvärmen är här, och vad skulle kunna vara mer sommar än vattenmelon? Nordic Spirit släpper den nya nikotinportionen Nordic Spirit Melon Square Limited Edition. Precis som sommaren finns den här nyheten under en begränsad tid.


Nordic Spirit Melon Square är ett helhetskoncept för sommaren. Nordic Spirit startade förra året ett samarbete med svenska klädmärket Nikben. Ett samarbete som nu bokstavligen har burit frukt med en tillhörande klädkollektion.
– Som i alla kreativa samarbeten börjar det med massor av idéer och möjligheter, säger Marcus Fredriksson, Cluster Brand Manager på Nordic Spirit till Snusjournalen. Tillsammans målade vi upp en bild av vad vi ville skapa. Med vattenmelonen som utgångspunkt ansvarade Nordic Spirit såklart för själva produkten och Nikben för mönstret och kläddesignen. Det häftigaste ögonblicket är när alla ser att allt hänger ihop. Sen är det bara att köra!

Vill fånga sommaren

Marcus Fredriksson ser fler liknande koncept i framtiden, med ett helhetsgrepp runt lanseringen.
– Det härliga med samarbeten är att produkten får fler ben. Det handlar plötsligt inte bara om en fantastisk portion eller dosa. Det blir både större och mäktigare. I den här nyheten vill vi fånga sommaren och nu finns det både badkläder och sköna skjortor som hjälper till att berätta just det.  Egentligen borde varje ny smak få en egen klädkollektion eller ett annat konstnärligt kompletterande uttryck!

Men hur smakar då Nordic Spirit Melon Square? Marcus Fredriksson ger oss en målande bild.
– Tänk dig ett alldeles immigt highball-glas med färskpressad melonjuice på ett lågt plastbord under ett parasoll på en beach club i södra Frankrike. Klockan är halv elva, du kommer upp till solstolarna efter dagens första dopp och är sjukt törstig. Du greppar det kalla glaset och för det till munnen. Ungefär så!

Snygg dosa tilltalar snusaren

Vilken typ av snusare kommer att uppskatta Nordic Spirit Melon Square? Marcus Fredriksson har målgruppen klar för sig:
– Alla som gillar sommaren, tänker vi. Närå, skämt åsido, vi känner att vi skapat ett härligt friskt och fruktigt alternativ som antingen kan bli sommarens förstahandsval eller användas som ett komplement för omväxling. Den kommer även att tilltala alla som gillar att lägga upp en särskilt snygg dosa på bordet.


De kommentarer som görs i Snusjournalens kommentarsfält förhandsgranskas och godkänns av Snusbolaget innan publicering.
In the US? This website only ships to Sweden. Visit Nicokick.com for US offers and shipping!