Lyft Summer Edition - som natt och dag
Lagom till midsommar får vi även i år se en Lyft Summer Edition. 2020 var det ju den uppskattade Summer Beat som släpptes till sommaren, men jämfört med förra året är det här släppet som natt och dag.
Paulina Onsmark, Lyft brand manager på BAT i Sverige, betonar hur viktiga de här sommarsläppen har blivit.
- Vi vill hålla i gång traditionen med limited edition-produkter varje sommar, säger hon till Snusjournalen. Det är viktigt för oss att kunna presentera ny teknologi och nya plattformar, och givetvis att få testa nya smaker till sommaren. Limited edition ska även handla om mer än att bara njuta av en smak.
- Summer Beat gick väldigt bra, fortsätter Paulina Onsmark. Det var en helt ny smak och dessutom ett utseende som inte kan jämföras med några av våra tidigare produkter, vilket uppskattades väldigt mycket av konsumenterna. Det var även en av våra mest uppskattade limited edition-produkter designmässigt och är en av de som presterat allra bäst av sommarsläppen.
Hur tänkte ni inför årets släpp?
- I år ville vi göra något helt annorlunda: ett koncept om natt/dag. Svenska sommardagen är ju så lång och natten så kort. Vi funderade: vad passar på sommaren? Under dagen? Vill konsumenten ha något som har lite mer styrka på kvällen? Så det här blev första gången som vi introducerar två smaker och styrkor för Lyft Summer Edition: Lyft Morning Bloom och Lyft Midsummer Night. Två olika smaker och två olika styrkor:
Lyft Morning Bloom har en lättare smak och design för dagarna i solen. Morning Bloom har en bassmak av fläder, med toner av lime. Väldigt somrig, väldigt njutbar och passar utmärkt till midsommarbordet.
Lyft Midsummer Night är en lite starkare variant, kanske med en smak för en bredare krets. Kvällsdosan blir starkare med smak av vattenmelonsmak och en touch av mynta. När du luktar på Midsummer Night förnimmer du först vattenmelon och sen kommer myntan.
I vanlig ordning bjuder årets lansering även på en hel del interaktivitet.
- Dosorna innehåller ett ”tap the can” NFC-chip med länk till vår hemsida för aktivering, säger Paulina Onsmark. Utan att säga för mycket kommer temat natt/dag att synas även där. Efter ett jobbigt år så kan man ”connecta” med vänner och bekanta här.
Dosorna kommer även med en glow in the dark-effekt: efter en lång dag i solen lyser dosan i mörkret. När man sitter kvar på sin picknick och skymningen faller lyser den, eller så kan man lysa upp krogen man besöker senare på kvällen.
- Vi har skapat något som kan representera hela marknaden. Vi tror starkt på de här smakerna, de kommer att passa vem som helst, avslutar Paulina Onsmark.