Ring oss08 517 910 94 Idag: 09.00-16.00
Fri frakt fr. 399 kr
Sveriges största snusbutik
Julkalendern 2024 - så tyckte våra kunder

Julkalendern 2024 - så tyckte kunderna

Även om tankarna hos många redan vandrat mot ljusare tider vill vi stanna upp en stund och minnas vinterns höjdpunkt: 2024 års julkalender. Nu har vi sammanställt era omdömen och intryck för att visa hur kalendern egentligen togs emot. Från oväntade favoriter till förbättringsförslag – här är vad våra kunder tyckte om julens vita snusupplevelse!


Så gick undersökningen till

Under december skickade vi ut en undersökning till alla som köpte 2024 års snuskalender. Syftet var att ta reda på vilka produkter som stack ut och överträffade kundernas förväntningar, vad som anses viktigast i en adventskalender och mycket mer. Över 600 svar kom in, fyllda med värdefull feedback som vi redan börjat använda för att göra 2025 års julkalender ännu bättre än tidigare. Ett stort tack till er som deltog i undersökningen – era åsikter är ovärderliga!

Med det sagt, här är resultaten!


Julkalendern 2024 - så tyckte våra kunder

Julkalendern 2024 i några snabba punkter

  • Julkalendern lanserades den 1 oktober och sålde slut strax innan december och lucköppningen drog igång.
     
  • Likt 2023 års julkalender bjöd fjolårets julkalender på dubbelt upp under självaste julafton - med två dosor vitt snus på den stora dagen.
     
  • Vi tog tillvara på er feedback från 2023 års julkalender och såg till att 2024 års kalender innehöll en större andel vitt snus med högre nikotinstyrka. Av de 25 dosorna som återfanns i julkalendern hade hela tio dosor 4 eller 5 pluppar, och lika många hade 3 pluppar. Dessutom fanns minst 7 olika smakgrupper representerade i innehållet - med tyngdpunkt på bär och citrus samtidigt som andelen mint-produkter minskade från föregående år.
     
  • Precis som tidigare år visar undersökningen att tre av fyra köpte julkalendern till sig själva. 25% av de svarande köpte i sin tur julkalendern för att ge bort till en vän eller bekant.
     
  • För tredje året i rad blev det en ny smak från LOOP som blev kundernas favorit. I år tog LOOP Spicy Apple hem förstaplatsen som mest vald favorit av alla produkter i undersökningen.
     
  • Årets överraskning, som överträffade kundernas förväntningarna allra mest, blev HELWIT Banana. Kort därefter följde AVANT Raspberry Liquorice och LOOP Spicy Apple.
     
  • Över 6 av 10 uppgav att de köpt eller planerar att köpa en dosa igen efter att ha provat den i julkalendern.

Julkalendern 2024 - så tyckte våra kunder

Vad tyckte kunderna?

  • Vi är glada att kunna erbjuda en julkalender full med produkter som våra kunder i vanliga fall kanske inte får chansen att upptäcka eller smaka. 
    För samtliga 25 produkter rådde ett snitt på drygt 95% vad gäller att kunderna fick prova en ny smak för första gången - kanske har en ny favorit hittats i decembermörkret?
     
  • På frågan om vilken dosa/lucka som var kundernas favorit blev det som nämnt LOOP Spicy Apple som tog hem förstaplatsen i stor stil, följt av 77 Cola & Vanilla på andra plats samt Avant Raspberry Liquorice på tredje plats.
     
  • Årets julkalender fick fina betyg från våra kunder med ett genomsnittligt betyg på 3,6 av 5.
     
  • 3 av 4 uppgav att de skulle vara intresserade av att köpa Snusbolagets julkalender 2025 efter att ha köpt fjolårets kalender, medan 18% vill bestämma sig närmre inpå lansering och endast 8% av kunderna sa nej.
     
  • Över 66% av de svarande köpte eller planerar att köpa en dosa efter att ha provat den i julkalendern. Bland de mest köpta dosorna hittar vi LOOP Spicy Apple, 77 Cola & Vanilla, Helwit Banana och VELO Lime Flame.
     
  • Precis som tidigare år ville vi ta reda på vad som är viktigast för våra kunder när det gäller hur en snuskalender ska utformas. Precis som för 2023 har vi topp 4 faktorer för en lyckad julkalender enligt nedan:
     - Många olika smaker
     - Många olika varumärken 
     - Priset
     - Många nyheter från året som i gått
     
  • ​Som brukligt avslutade vi undersökningen med att ge våra kunder ordet för att ta emot feedback som kan göra nästa julkalender ännu bättre. Precis som tidigare år visar undersökningens resultat att smaken är som baken - somliga vill nämligen ha ännu starkare produkter medan andra önskar svagare produkter. Några önskade att tobakssnus skulle ingå i någon form men där är lagen tydlig kring att det är otillåtet och framtida julkalendrar kommer därför fortsatt endast innehålla vitt snus. Vi tackar återigen för er otroligt värdefulla feedback och tar med oss allt in i arbetet med att göra julkalendern 2025 ännu bättre!

Alla luckor från 2024 års julkalender

Se vilka produkter som gömde sig bakom varje lucka - från LOOP i lucka 1 till dubbelt upp med VELO i lucka 24.