Vanliga frågor
Just nu på kundservice - vanliga frågor och svar
Hur legitimerar jag mig vid hemleverans?
Hemleverans kräver ett korrekt mobilnummer och vid leverans sker en ålderskontroll genom uppvisande av giltig legitimation.
Var hittar jag min orderbekräftelse?
Om du inte har fått din orderbekräftelse kan det bero på följande:
· Felaktigt angiven e-postadress.
· Bekräftelsen har hamnat i din skräppost.
Om du av misstag angivit en felaktig e-postadress kan vi tyvärr inte ändra den i efterhand. Kontakta oss gärna så kan vi bekräfta om vi har mottagit din beställning
Hur spårar jag min leverans?
Du kan alltid spåra din order när du loggar in på Mina sidor.
Observera att det endast går att spåra ditt paket efter att du har mottagit din leveransbekräftelse tillsammans med spårningsnummer via mejl.
Distributörerna skickar även en spårningslänk via mejl, sms eller app, så att du kan följa ditt paket när de har mottagit det från oss.
Hur startar jag en prenumeration?
Hur fungerar prenumerationer på Snusbolaget?
Du kan skräddarsy dina snusleveranser och prenumerera på över 100 olika sorters snus och blanda hur du vill. Om du vill prenumerera på en snussort eller flera snussorter är det bara att gå in på produktsidan av produkten du vill prenumerera på och lägga till en prenumeration i varukorgen genom att klicka på "Börja prenumerera". Minimum att prenumerera på är 10 dosor.
När du har valt de produkter du vill prenumerera på, gå till varukorgen.
Du kan själv välja hur ofta du vill få snuset hemskickat:
- Varannan månad
- En gång i månaden
- Varannan vecka
Under "Slutför köp" skriver du in dina uppgifter och när du sedan klickar på stora Slutför köp-knappen är allt klart. Ordern skickas sedan, enligt ditt intervall, direkt till dig.
Betalningen sköter du som vanligt med Klarna eller kort och prenumerationen har ingen bindningstid.
Inga fraktkostnader tillkommer.
Hur hanteras kvalitetsfel?
Om du har mottagit en defekt produkt, vänligen spara den och kontakta vår kundservice så snart som möjligt via mejl eller telefon.
För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi följande:
- En bild på produkten
- En kort beskrivning av felet
- Antal dosor/vape och produktnamn
- En bild på etiketten på dosans eller förpackningens baksida
Om du inte kan skicka en bild på etiketten, går det bra att istället skicka följande information i text:
- Batchnummer
- Bäst före-datum
- Produktionsdatum
Observera att produkten inte får slängas innan reklamationen är slutförd, då detta kan påverka godkännandet.
Leverans
Kan jag beställa till utlandet?
Vi levererar endast inom Sverige. För att kunna beställa behöver du ange en svensk adress och legitimera dig med giltig svensk legitimation.
Varför kan jag inte välja mitt önskade box/skåp i kassan?
Om ditt önskade box/skåp inte visas i kassan kan det bero på att det för tillfället är fullt eller ännu inte installerat i den butik du valt.
Kan jag stoppa en order?
För att stoppa din order innan leverans, kontakta oss via telefon så snart som möjligt under våra öppettider. På grund av vår snabba orderhantering kan vi tyvärr inte stoppa en order som redan har börjat packas.
Ej uthämtade paket debiteras en avgift på 100 kr för hanteringskostnader. Försändelser ligger hos ombud i 7–14 dagar beroende på fraktsätt innan de returneras till oss. Om du ångrar ditt köp efter leverans måste du först hämta ut paketet och sedan returnera det enligt våra Köpvillkor – 7. Leverans och transport.
Vi kan tyvärr inte göra ändringar i en order, utan endast stoppa hela beställningen.
Jag hittar inte min orderbekräftelse
Under Orderhistorik på mina sidor ser du alla dina tidigare beställningar, inklusive ordernummer. Där kan du också kontrollera om din order har gått igenom.
Om du inte har fått din orderbekräftelse kan det bero på följande:
· Felaktigt angiven e-postadress.
· Bekräftelsen har hamnat i din skräppost.
Om du av misstag angivit en felaktig e-postadress kan vi tyvärr inte ändra den i efterhand. Kontakta oss gärna så kan vi bekräfta om vi har mottagit din beställning.
Hur spårar jag min leverans?
Du kan alltid spåra din order genom att logga in på Mitt konto. Observera att du endast kan spåra ditt paket efter att du har fått din leveransbekräftelse med spårningsnumret via mejl.
Distributörerna skickar även en spårningslänk via mejl, sms eller app, så att du kan följa ditt paket när de har mottagit det från oss.
Information om frakt
Du hittar information om våra fraktalternativ i vår sammanställning om frakt- och leveranstider: Frakt & leveranstid
Ålderskontroll vid leverans
Alla våra leveranser inom Sverige kräver dubbel åldersverifiering. Det innebär att du måste legitimera dig vid alla leveranser, oavsett om du väljer ombud, paketbox eller hemleverans.
Postnord hemleverans kräver ett korrekt mobilnummer och vid leverans sker en ålderskontroll genom uppvisande av giltig legitimation.
Du hittar information om våra fraktalternativ i vår sammanställning om frakt- och leveranstider: Frakt & leveranstid
Kan jag ändra destination på mitt paket?
Ja, läs vår guide här om hur du enkelt byter destination på ditt paket!
Reklamation
Reklamationspolicy
Se våra fullständiga köpvillkor för detaljer kring vår reklamationspolicy.
Reklamation av defekt produkt
Om du har mottagit en defekt produkt, vänligen spara den och kontakta vår kundservice så snart som möjligt via mejl eller telefon.
För att vi ska kunna hantera ditt ärende behöver vi följande:
- En bild på produkten
- En kort beskrivning av felet
- Antal dosor/vape och produktnamn
- En bild på etiketten på dosans eller förpackningens baksida
Om du inte kan skicka en bild på etiketten, går det bra att istället skicka följande information i text:
- Batchnummer
- Bäst före-datum
- Produktionsdatum
Observera att produkten inte får slängas innan reklamationen är slutförd, då detta kan påverka godkännandet.
Transportskadad vara
Om din vara har skadats under transport, kontakta oss så hjälper vi dig. Ta ett foto på paketet och spara de skadade produkterna tills reklamationen är slutförd.
Din order
Var kan jag se information om mina tidigare ordrar?
Du kan se samtliga av dina tidigare ordrar under Orderhistorik på Mitt konto.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut ditt paket. För att ångra ditt köp, kontakta vår kundtjänst via mejl eller telefon. Du får då en länk för att fylla i dina uppgifter, och en QR-kod skickas till dig via sms, mejl eller PostNords app.
Lämna in paketet hos ett PostNord-ombud och visa upp QR-koden – fraktsedeln skrivs ut kostnadsfritt. Behandlingstiden är upp till 14 dagar från att vi mottagit varan, och du får återbetalning inom 2–5 arbetsdagar efter hantering. Vid fakturabetalning makuleras fakturan för de returnerade produkterna.
Du kan även använda vår ångerblankett på webbplatsen HÄR. Om du returnerar på annat sätt än med QR-koden, står du för returfrakten och ansvarar för varans skick under transporten.
Hitta din orderbekräftelse
Om du inte har fått din orderbekräftelse kan det bero på följande:
· Felaktigt angiven e-postadress.
· Bekräftelsen har hamnat i din skräppost.
Har du av misstag angivit en felaktig e-postadress kan vi tyvärr inte ändra den i efterhand. Kontakta oss gärna så kan vi bekräfta om vi har mottagit din beställning.
Stoppa din order
För att stoppa din order innan leverans, kontakta oss via telefon så snart som möjligt under våra öppettider. På grund av vår snabba orderhantering kan vi tyvärr inte stoppa en order som redan har börjat packas.
Om ett paket inte hämtas ut tillkommer en avgift på 100 kr för att täcka de kostnader som uppstår vid hanteringen. Vi hoppas på förståelse och rekommenderar alltid att hämta ut beställningen inom angiven tid. Försändelser ligger hos ombud i 7–14 dagar beroende på fraktsätt innan de returneras till oss. Om du ångrar ditt köp efter leverans måste du först hämta ut paketet och sedan returnera det enligt våra Köpvillkor – 7. Leverans och transport, läs mer HÄR.
Vi kan tyvärr inte göra ändringar i en order, utan endast stoppa hela beställningen.
Prenumeration
Hur startar jag en prenumeration?
För att starta en prenumeration, gå in på den produkt du vill prenumerera på. Välj sedan "Prenumerera", och därefter kan du ange önskat leveransintervall.
- Varannan månad
- 1 gång i månaden
- Varannan vecka
Under "Slutför köp" skriver du in dina uppgifter och när du sedan klickar på stora Slutför köp-knappen är allt klart. Ordern skickas sedan, enligt ditt intervall, direkt till dig.
Kostar det något extra att ha en prenumeration?
Nej, det finns inga dolda kostnader när du prenumererar på produkter hos Snusbolaget.
Prenumerationen är kostnadsfri, och du får samma förmånliga pris som på hemsidan, samt fri frakt. Det finns heller ingen bindningstid eller uppsägningstid, så du kan enkelt avsluta det när som helst utan extra avgifter eller kostnader.
Detta gör du smidigast via Mitt konto.
Hur ändrar jag min prenumeration?
För att justera en snusprenumeration, gå till Mitt konto → Mina prenumerationer.
Här kan du enkelt ändra produkt, antal produkter och hur ofta du vill få leveranser.
Kan jag ändra adressen i min prenumeration?
Vi kan tyvärr inte ändra adressen i din prenumeration. Vi rekommenderar att du inaktiverar det befintliga abonnemanget och startar ett nytt med din nya adress.
Hur avslutar jag min prenumeration?
Du kan när som helst avsluta din prenumeration via Mitt konto → Mina prenumerationer.
Om du behöver hjälp, kontakta oss senast en vardag innan ditt nästa utskick.
Betalning
Vad är Kustom?
Kustom, tidigare känt som Klarna Checkout (KCO), är vår nya kassalösning som vi lanserade i juni 2025.
Betalningsalternativ
Alla betalningar hos oss hanteras i samarbete med våra betalpartner Kustom. Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
- Faktura
- Kortbetalning
- Swish
Faktura från Klarna
Din faktura skickas till den mejladress du angav vid beställningen.
Om du inte har tillgång till ditt e-postkonto kan du kontakta Klarna för att få fakturan skickad via brev. Du hittar även din faktura i Klarna-appen.
Problem med betalning?
Har du valt att betala med faktura?
Vid frågor som rör exempelvis:
- Felaktigt debiterat belopp
- Betalningsstatus
...är du välkommen att kontakta Klarna direkt på telefon 08-120 120 10.
Vid frågor om kortbetalning eller Swish är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via mejl eller telefon – vi hjälper dig gärna vidare.
Använda rabattkoder
Om du har en rabattkod du vill använda i kassan men stöter på ett tekniskt fel, kontakta oss på Snusbolaget så hjälper vi dig! Läs mer om rabattkoder på Snusbolaget.
Fick du inte svaret du sökte? Kontakta oss!
Vi ser fram emot att hjälpa dig. Kontakta oss på denna sida.