Ring oss020-0753464 Idag: 09.00-16.00

Köpvillkor


1. Allmänt

Snusbolaget Norden AB, org.nr. 556801-3683 ("Snusbolaget") driver hemsidan Snusbolaget.se ("Webbsidan"). Via Webbsidan kan du handla varor från Snusbolaget.

Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som kund (”Kund”) gör en beställning via Webbsidan. I samband med att Kunden genomför ett köp via Webbsidan godkänner Kunden därmed Villkoren inklusive Snusbolagets Sekretess- och integritetspolicy (se www.Snusbolaget.se/integritetspolicy).

Genom att godkänna Snusbolagets Villkor bekräftar Kunden att han/hon har fyllt 18 år och är myndig och har full juridisk rätt att ingå avtal med annan part. Personer under 18 år får inte handla på Webbsidan. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att Snusbolaget riskerar lida ekonomisk skada, polisanmäls. Varje beställning och Kund granskas även manuellt för högsta säkerhet, eftersom tobak är en vuxenprodukt. Snusbolaget tillåter inte heller beställningar eller köp på Webbsidan från personer utanför Sveriges gränser. Snusbolagets ordermottagning är helt anpassad för svenska lagmässiga förhållanden och vi kommer inte behandla beställningar som Snusbolaget upptäcker kommer från person utanför Sverige. Snusbolagets tjänst får endast nyttjas av privatpersoner. Snusbolaget förbehåller sig rätten att neka en beställning vid misstanke om att beställningen inte avser Kundens privata bruk. Vid misstanke om att Kunden eller Kundens order inte uppfyller Snusbolagets villkor, eller vid misstanke om andra typer av oegentligheter eller missbruk av tjänsten, förbehåller sig Snusbolaget rätten att neka eller ändra en Kunds beställning.

Snusbolaget strävar efter att informationen på Webbsidan alltid ska vara så korrekt som möjligt, men reserverar sig dock för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbsidan, såsom exempelvis fel i produktbeskrivning, innehållsförteckning, felaktiga priser, och/eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Snusbolaget har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Snusbolaget ansvarar inte för information inklusive bilder på Webbsidan som kommer från tredje part.

Webbsidan ägs av Snusbolaget. Innehållet på Webbsidan ägs av Snusbolaget eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Snusbolaget. 


2. Beställning och avtal

För att kunna göra ett köp via Webbsidan måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att den tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Snusbolagets Sekretess- och integritetspolicy.

När Kunden slutfört en beställning av Snusbolaget kommer Snusbolaget att skicka en preliminär orderbekräftelse per e-post till Kunden. Denna preliminära orderbekräftelse genereras automatiskt av Snusbolaget utan manuell översyn. Ett avtal om köp ingås först när Snusbolaget slutligt bekräftat Kundens beställning, vilket sker per e-post efter det att Snusbolaget kontrollerat Kundens ålder samt korrigerat eventuella felaktigheter av t.ex. angivet pris, leveranstid etc.


3. Kunduppgifter

Kunden måste skapa ett användarkonto för att kunna handla av Snusbolaget på Webbsidan. När Kunden registrerar sitt användarkonto kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Snusbolagets behandling av personuppgifter finns i Snusbolagets Sekretess- och integritetspolicy.

Kunden åtar sig att se till att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Kunden ska omgående anmäla till Snusbolaget om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till Kundens lösenord. Underlåter Kunden att göra en sådan anmälan ansvarar den för alla köp som gjorts med dennes inloggningsuppgifter.

Om Snusbolaget misstänker att Kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Snusbolaget rätt att stänga av Kunden. Snusbolaget har även rätt att tilldela Kunden nya inloggningsuppgifter.


4. Pris och betalning

Alla köp på Webbsidan sker i svenska kronor (SEK). Priserna inkluderar skatt och moms om inte annat anges. Priserna inkluderar inte avgifter avseende frakt, fakturabetalning etc. vilka anges separat i kassan. Det slutliga priset bekräftas av Snusbolaget i samband med att den slutliga bekräftelsen skickas till Kunden. I händelse av förändrade skatte- eller momsförhållanden eller annan sådan omständighet inträffar som Snusbolaget inte råder över, har Snusbolaget rätt att justera priset fram till dagen före leverans.

Kunden kan betala på sätt som anges på Webbsidan, inkluderande fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Alla typer av betalningssätt sker via Snusbolagets samarbetspartner Klarna (klarna.se) och dess betallösning Klarna Checkout. Vid genomförande av köp i kassan godkänner Kunden även Klarnas villkor. Klarna Checkout presenterar viss information för Kunden så snart Kunden är identifierad. Vilken information som behöver anges för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ Kunden har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte Kundens kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning, t.ex. banker. Sedan Kunden har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka betalningsalternativ som är tillgängliga. Kunden kan själv välja vilket av de betalningsalternativ    t ex faktura, direktbetalning via bank eller betalning med kort som Kunden önskar använda. Vilka alternativ Kunden erbjuds kan växla från tid till annan. Kunden kan själv välja om den vill skydda användningen av Klarna Checkout med en PIN-kod. Vår samarbetspartner Klarna som hanterar säker kortbetalning stödjer 3D Secure och är PCI-DSS certifierade.

Vid fakturabetalning gäller alltid minst 14 dagars betalningstid hos Klarna. Fullständiga betalningsvillkor finns tillgängliga i kassan.

Snusbolaget förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt samt att ändra betalsätt om det som Kunden valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller Kunden inte godkänns för det valda betalsättet.


5. Prenumerera

Snusbolaget erbjuder en möjlighet att prenumerera på snus. En prenumeration kan innehålla minst 10 dosor och max 60 dosor. Kunden väljer själv om man vill ha leverans varannan vecka eller en gång i månaden. Kunden får produkten levererad omgående och sedan med samma intervall tills dess Kunden väljer att avsluta prenumerationen.

Snusbolaget har en separat prislista för prenumeranter som justeras årligen. Eftersom prisjusteringar endast görs årligen innebär det i praktiken att prishöjningar kan påverka befintliga prenumeranter långt efter att de genomförts för icke-prenumeranter. Vidare innebär det att de prisbilder som Snusbolaget presenterar under ”Erbjudanden” inte alltid är tillämpliga för prenumeranter.

På Mina sidor kan Kunden se när sin nästa leverans skickas och kan där även ändra leveransdag samt pausa sin prenumeration. För att säga upp prenumerationen behöver Kunden maila hej@snusbolaget.se eller ringa 020-075 34 64. Om Kunden önskar pausa eller säga upp sin prenumeration behöver Kunden meddela Snusbolaget senast kl. 17 vardagen före leveransen skickas. Om Kunden meddelar Snusbolaget för sent och ändå vill ångra leveransen, så har Kunden rätt att utnyttja 14 dagars ångerrätt, se punkt 8 i Köpevillkoren.

Betalning för varorna sker på sätt som Kunden väljer vid uppstart av prenumerationen. De betallösningar som erbjuds är Klarna faktura samt kortbetalning. Beloppet faktureras alternativt dras från Kundens registrerade betalkort i samband med att varje leverans av Kundens prenumeration verkställs. Om kortköp valts initialt men inte går att genomföra vid nästkommande utskick kommer Kunden att bli informerad om att nästa leverans inte kan verkställas. Om Kunden önskar byta betalsätt eller uppdatera registrerat betalkort är det bästa tillvägagångssättet att Kunden avslutar prenumerationen och påbörjar en ny.

Alla leveranser inom prenumerationer är avgiftsfria och sker med hemleverans. Om försändelsen inte får plats i Kundens brevlåda, läggs den utanför Kundens dörr.


6. Erbjudanden

Snusbolaget kan från tid till annan erbjuda olika typer av kampanjer och erbjudanden på Webbsidan. Specifika villkor kan gälla för dessa kampanjer vad avser exempelvis tid då kampanjen gäller och vilka varor som omfattas av kampanjen. Snusbolaget förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer varvid dessa Villkor gäller utan ändringar. Snusbolaget förbehåller sig rätten att neka eller ändra en Kunds beställning vid misstanke om oegentligheter i samband med Kundens utnyttjande av kampanjen eller erbjudandet.


7. Leverans och transport

Leveransen av Kundens varor sker, om inte annat anges, till den adress Kunden angivit. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från bekräftad beställning, beroende på valt fraktsätt. I kassan presenteras olika leveransalternativ och Kunden väljer själv vilket fraktbolag Snusbolaget ska använda sig av för den aktuella beställningen.

Skulle någon av de beställda varorna ha en betydligt längre leveranstid än övriga varor förbehåller sig Snusbolaget att dela upp ordern. Kunden kommer i en sådan situation inte debiteras några extra avgifter för efterföljande leveranser.

Om varorna är försenade mer än fem arbetsdagar har Kunden rätt att häva köpet genom att kontakta kundtjänst på e-mail eller telefon. Om Kunden redan betalat för varorna återförs beloppet till det konto som belastades vid köptillfället. Annan ersättning än återbetalning utgår normalt sett inte vid en leveransförsening.

Kostnaden för leverans beror på val av fraktalternativ, vilka presenteras för Kunden i kassan, (läs vidare om våra fraktalternativ på www.Snusbolaget.se/frakt-leveranstid/.)

Snusbolaget förbehåller sig rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar Snusbolaget ut en avgift om 100 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar (beroende på fraktsätt) innan den returneras till Snusbolaget. Om Kunden ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver Kunden först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan (ångerrätt).

Risken för varan övergår till Kunden när den mottagit sin beställning från Snusbolaget. Kunden åtar sig att direkt vid mottagandet undersöka varan för att verifiera att denna är riktig och felfri.


8. Ångerrätt

Kunden har i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att ångra eller returnera sin beställning inom 14 dagar från den dag då Kunden tog emot beställd vara.  Vill Kund utnyttja sin ångerrätt ska Kunden meddela Snusbolaget via e-post eller telefon. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar från tidpunkten för Kundens meddelande till Snusbolaget om att Kunden önskar utnyttja sin ångerrätt.

När Kunden kontaktar Snusbolaget och meddelar sin önskan att returnera sin beställning kommer Kunden att få en länk som behöver fyllas i av Kunden för att erhålla en QR-kod som fungerar som fraktetikett. Kund kan sedan besöka sitt postnordombud, visa upp QR koden och lämna in paketet (ombudet kommer att skriva ut fraktsedeln kostnadsfritt). Om Kunden använder sig av QR-koden för returfrakten står Snusbolaget för kostnaden för frakten.

Kunden kan även använda ångerblanketten som Snusbolaget tillhandahåller på webbplatsen här. Returnerar Kunden sin beställning på annat sätt än med hjälp av QR-koden står Kunden för eventuell kostnad för returfrakt och ansvarar även för varans skick under returfrakten.

Om Kunden redan betalat för varorna, och förutsatt att parterna inte överenskommer om annat, görs en återbetalning till det konto som belastades vid köptillfället. Sådan återbetalning görs normalt sett inom 14 dagar från Kundens ångermeddelande under förutsättning att varan kommit åter till Snusbolaget alternativt att Snusbolaget erhållit bevis om att varan returnerats. På det belopp som ska återbetalas har Snusbolaget rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.


9. Reklamation

Reklamationsrätten omfattar varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Är det fel på någon vara eller om en vara saknas måste Kunden kontakta Snusbolagets kundservice via mail eller telefon inom skälig tid efter att felet upptäckts. I samband med reklamation ska beställningsnummer samt orsak till reklamationen uppges. Därtill behöver Kund mejla Snusbolaget bild av den felaktiga varan. Snusbolaget svarar för fel på varor inköpta på Webbsidan som har funnits vid avlämnandet och som visar sig inom tre år från denna tidpunkt. Reklamation som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid.

När Snusbolaget godkänt reklamationen kompenseras Kunden. Om Kunden redan betalat för varorna, och förutsatt att parterna inte överenskommer om annat, görs en återbetalning till det konto som belastades vid köptillfället. Sådan återbetalning görs inom 14 dagar från Kundens reklamationsmeddelande.


10. Länkar på Webbsidan 

Snusbolaget kan länka från Webbsidan till andra webbplatser som ligger utanför Snusbolagets kontroll. Snusbolaget försöker säkerställa att Snusbolaget enbart länkar till webbplatser som delar Snusbolagets personuppgifts- och säkerhetsföreskrifter enligt Sekretess- och integritetspolicyn. Snusbolaget är dock inte ansvarigt för skydd eller sekretess av information eller personuppgifter som Kunden tillhandahåller på andra webbplatser. 


11. Force Majeure

Snusbolaget ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Snusbolaget inte kunnat råda över, såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad lagstiftning eller myndighetsbestämmelser, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantörer på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Snusbolaget Kunden om sådan händelse. Har omständigheten varat längre än 2 månader har både Kunden och Snusbolaget rätt att häva köpet med omedelbar verkan.


12. Villkorsändringar

Snusbolaget förbehåller sig rätten att göra ändringar i Villkoren när som helst i tiden och utan Kundens föregående godkännande. Varje sådan ändring publiceras på Webbsidan. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren genom nytt köp eller besök på Webbsidan alternativt 10 dagar efter det att Snusbolaget informerat Kunden om ändringarna. 


13. Bestämmelsers giltighet

Om en eller flera bestämmelser i dessa Villkor är ogiltiga eller döms ut som verkningslösa av någon domstol eller tillsynsmyndighet ska detta inte påverka återstående bestämmelsers giltighet. 


14. Överlåtelse

Snusbolaget äger rätt att, utan Kundens medgivande, helt eller delvis överlåta sina rättigheter och skyldigheter hänförliga till Villkoren.


15. Tvist

Snusbolagets målsättning är alltid att Kunden ska vara så nöjd som möjligt. Skulle parterna inte komma överens utan tvist uppstår, åtar sig Snusbolaget att följa beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


16. Bolagsinformation

Snusbolaget Norden AB
Östgötagatan 12
116 25 STOCKHOLM

Org.nr. 556801-3683
Momsregistreringsnummer: SE556801368301
Kontaktinformation:
E-post: hej@snusbolaget.se
Telefon: 020-075 34 64
 

Dessa villkor har senast uppdaterats 2023-05-23


In the US? This website only ships to Sweden. Visit Nicokick.com for US offers and shipping!